Nyheter

Nya Westfield Mall of Scandinavia lanseras med världsartist

Westfield, ett välkänt internationellt varumärke, kommer att erbjuda besökare en helt ny nivå av upplevelser. Totalt tio flaggskeppsdestinationer i Europa byter namn till Westfield och firar med artister som John Legend, Aya Nakamura och Kendji Girac.

För att fira lanseringen av Westfield, världens enda varumärke för shoppingdestinationer, kommer Unibail-Rodamco-Westfield att arrangera livespelningar med världsartister på tio flaggskeppsdestinationer i Europa som under september blir Westfield destinationer.

Westfield, som hittills funnits i Storbritannien och USA, kommer för första gången att introduceras i Frankrike, Sverige, Polen och Tjeckien. I Sverige är det Westfield Mall of Scandinavia som invigs den 28 september. Under 2020 kommer fler Unibail-Rodamco-Westfield destinationer att byta namn.

De köpcentrum som invigs är några av Unibail-Rodamco-Westfields viktigaste på varje marknad. De kommer att bibehålla sin starka lokala identitet och anknytning, samtidigt som de kommer att kunna dra nytta av varumärkets evenemang, upplevelser, tjänster, butiker och varumärkespartnerskap.

– Lanseringen av det världsberömda Westfield-varumärket i Europa kommer i en tid då konsumenter förväntar sig mer av sin shoppingupplevelse. Det är en viktig milstolpe för oss efter förvärvet av Westfield förra året då det här är första gången en lansering av den här storleken genomförts i vår bransch. Med en enastående kombination av butiker, restauranger och underhållning representerar Westfield toppskiktet av shoppingdestinationer globalt. Att erbjuda unika upplevelser är framtidens detaljhandel och det ger kunderna ytterligare en anledning till att besöka köpcentrum, säger Christophe Cuvillier, CEO för Unibail-Rodamco-Westfield-gruppen.

– Lanseringen av Westfield kommer att samla det bästa av det lokala och det internationella. Vi kommer att bibehålla den lokala identiteten varje köpcentrum har idag samtidigt som vi bygger på framgångarna från andra globala Westfield köpcentrum. Allt för att leverera upplevelser på en helt ny nivå. Livespelningen under lanseringen av Westfield Mall of Scandinavia är det första av många event som kommer att anordnas, säger Myf Ryan, CMO Europe and Group Director of Brand and Strategic Marketing for Unibail-Rodamco- Westfield.

Invigning av Westfield Mall of Scandinavia tillsammans med Rita Ora är nästa steg i internationaliseringen av Mall of Scandinavia, med fler animeringar, events och nya intressanta varumärken, säger Lars-Åke Tollemark, Managing Director Nordic, Unibail-Rodamco-Westfield

– Det ska bli så kul att få uppträda på Westfield Mall of Scandinavia. Jag växte upp precis bredvid Westfield London och har uppträtt där ett antal gånger, så att nu få vara med och lansera Westfield i Sverige känns jättekul! Stockholm är en fantastisk stad och jag ser framemot att få träffa mina fans där och ha en riktigt kul kväll tillsammans, säger den internationella artisten Rita Ora.