Nyheter

Appen som ska styra upp hantverkarbranchen

Stockholmsföretaget Done Services vill med hjälp av sin app underlätta kommunikationen mellan hantverkare och privatpersoner.

Hantverkarbranschen har år efter år varit bland de branscher som fått in flest klagomål hos Konsumentverket. Det ska Done Services råda bot på.

Det här framgår av ett inslag i EFN Ekonomikanalen.

– Målet är att öka effektiviteten mellan kund och hantverkare och samtidigt öka standardiseringen i branschen, uppger IT-chefen och medgrundaren till Done Services Alek Åström.

Dessutom ska appen effektivisera och minska pappersarbetet för hantverkarna.

Malin Granlund, medgrundare och vd, uppger att Done Services under 2020 hoppas på att ta sig utanför Stockholm och etablera sig i Göteborg eller Malmö.

Se hela inslaget här (4:45 min, nytt fönster)

Bilden:
Renovering.
Bild: Nolan Issac, Unsplash, CC-licens