Nyheter

Succé för Beijer Hockey Games

Beijer Hockey Games blev en riktigt hockeyfest med över 35 000 sålda biljetter och ett Tre Kronor som vann alla sina matcher inför ett nästintill fullsatt Globen. På Beijerläktaren var det magisk stämning bland Beijers två tusen kunder och leverantörer som utgjorde en del av Tre Kronors hejaklack ”Gula väggen”.

– Det här var ett väldigt lyckat arrangemang både för oss på Beijer Byggmaterial men även för turneringen i stort som i år hade den bästa publiksiffran på 15 år. Vi på Beijer Byggmaterial vill bygga svensk ishockey starkare och genom att vara huvudsponsor till den här turneringen så har vi möjlighet till det, säger Elisabet Heinrich marknadschef på Beijer Byggmaterial.

Över 35 000 biljetter såldes till Tre Kronors matcher under Beijer Hockey Games 2020 och inte sedan 2005 har så många biljetter sålts till Sveriges matcher, då endast 300 biljetter över årets siffra.

I samband med matcherna anordnade Beijer Byggmaterial en byggmässa med leverantörer och inbjudna kunder från hela landet. En av höjdpunkterna var under lördagen då Adam Alsing spelade in Beijer Byggmaterials podd ”Bygga åt idioter” live med hantverkare på scenen.

– Det har varit helt fantastiska dagar här i Globen som överträffat våra förväntningar på alla plan. Våra kunder och leverantörer har verkligen fått njuta av riktigt bra hockey och träffa varandra i en Byggmässa som varit väldigt uppskattad, säger Maria Knutsson eventansvarig på Beijer Byggmaterial.

Beijer Byggmaterial är sedan 2018 stolt huvudsponsor till Svenska Ishockeyförbundet och vill vara med och bygga svensk ishockey från grunden upp till den högsta nivån. 2018 gick Beijer Byggmaterial in som huvudsponsor till den årligt internationella hockeyturneringen Sweden Hockey Games som samtidigt bytte namn till Beijer Hockey Games.

Bilden:
Två tusen hantverkare tog plats på Beijerläktaren under de tre dagarna av Beijer Hockey Games.
Bild: Beijer Byggmaterial