Nyheter

Ny chef för HSB Stockholms Kund- och Medlemsservice

Frida Liljehammar Hult har utsetts till chef för HSB Stockholms Kund- och Medlemsservice. Hon rekryteras internt och kommer närmast från motsvarande roll på HSB Norra Stor-Stockholm. Frida tillträder sin tjänst den 12 april.

HSB Stockholms Kund- och Medlemsservice har de senaste åren ökat i kundnöjdhet. I senaste mätningen gav 91 procent av 20 000 tillfrågade kunder medarbetarnas engagemang betyget 4 eller 5 av 5 möjliga.

– Att bygga goda kundrelationer är avgörande för vår affär och Frida, med sin långa erfarenhet av ledarskap och kundservice inom olika branscher är en utmärkt person att ta det arbetet vidare. Det känns extra positivt att Frida rekryteras internt. Det visar att våra satsningar på kompetensutveckling och att erbjuda karriärvägar inom HSB fungerar och framför allt att våra medarbetare vill stanna kvar, säger Sofie Roy, affärsområdeschef Förvaltning och vice vd på HSB Stockholm.

Frida har tidigare varit chef för kundservice inom Telia och Tieto med personalansvar för ett stort antal medarbetare.

– Genom att lyssna in kundernas önskemål och införa nya digitala tjänster som gör vår service mer lättillgänglig ska vi ge kunderna en bra upplevelse som de gärna berättar om för andra, säger Frida Liljehammar Hult, chef Kund- och Medlemsservice, HSB Stockholm.