Nyheter

Erik ska stärka servicen på Locum

Med sitt inkluderande ledarskap och tidigare erfarenhet från fastighetsförvaltning, service och facility management ska Erik Josefsson, ny chef för Serviceenheten på Locum, stärka och utveckla servicefunktionen internt och externt.

– Vi har breddat vår serviceenhet med flera funktioner för att vi vill satsa på att stärka och utveckla vårt serviceerbjudande mot kund men också mot våra driftentreprenörer och förvaltningsområden. Med Eriks starka ledaregenskaper, driv och engagemang och med sin tidigare erfarenhet både från service och fastighetsförvaltning så är tillsättningen av Erik i denna roll en mycket positiv förstärkning, säger Åsa Welander, fastighetsdirektör på Locum.

Erik har senast haft roller på Locum som avtalscontroller för Nya Karolinska, fastighetsförvaltare och nyligen tillförordnad förvaltningsområdeschef för Karolinska sjukhusområdet i Solna. Han har även lång erfarenhet av servicetjänster från sin tid hos facility management-leverantören Compass Group.

Inom serviceenheten på Locum arbetar femton personer och förutom kundtjänst och internservice ingår nu även registratur och administrativa assistenter. Inom enheten finns mycket av den service som underlättar arbetet för alla anställda inom Locum. Samtidigt besvaras dagligen cirka 300 samtal för att den livsviktiga vården ska kunna bedrivas i vårdfastigheterna dygnet runt.

– Mitt nya uppdrag på Locum är otroligt spännande. Här ska vi tillsammans på enheten stötta Locums kärnverksamhet i vår ambition att bli det ledande fastighetsbolaget inom vårdmiljöer. Samtidigt driver vi utveckling kring digitalisering och innovation för att uppnå mer effektiva sätt att tillhandahålla service internt och externt. Jag hoppas kunna bidra med ett engagerat ledarskap, styrning och tydlighet och förstås kompetensutveckling som det finns goda möjligheter att få inom Locum, säger Erik Josefsson, ny chef på Serviceenheten.

Erik tillträdde tjänsten som enhetschef Service den 8 november 2021.