Nyheter

AktivBo får förnyat förtroende av Stockholms stads kommunala bostadsbolag

– Vi är glada att ha ett stabilt mätverktyg på plats. Att mäta och följa upp vad våra hyresgäster tycker om att bo hos oss är helt avgörande för att ständigt förbättra vår service, säger Jonas Schneider, vd för Familjebostäder.

Nöjda hyresgäster är en central fråga för Stockholms stads kommunala bostadsbolag, och ett område som de följt upp och arbetat aktivt med under många år. Nu tar de, med fortsatt hjälp av AktivBo, nästa steg i sitt kundnöjdhetsarbete genom att förbättra uppföljningen av kundresan.

AktivBo som haft ett långvarigt samarbete med Stockholmshem, Svenska Bostäder, Familjebostäder och Micasa Fastigheter i Stockholm AB får nu förnyat förtroende genom en nyligen vunnen upphandling. Med stöd av det fortsatta samarbetet kommer Stockholms stads kommunala bostadsbolag ytterligare utveckla sitt datadrivna arbetssätt i syfte att skapa en ännu bättre kundupplevelse. Ambitionen är att ge hyresgästerna större möjligheter att påverka sitt boende genom att mäta och följa upp de olika kontaktytorna man har med sin hyresvärd.

– Vårt samarbete med Stockholmsbolagen går långt tillbaka och det känns verkligen roligt att vi nu har fått ett fortsatt förtroende att utveckla det vidare de kommande åren. Vi har investerat mycket i utvecklingen och förbättring av vår plattform Analytics, och utöver de många nya funktionerna som lanserats under året kommer det hända mycket spännande framöver. I grunden handlar det om att förenkla beslutsfattandet och underlätta prioriteringar, det ökar både lönsamheten och kundnöjdheten, säger Frida Kullh, VD AktivBo AB.